[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Przygotowania kampanii pocztowej w ramach marketingu bezpośredniego
" Uzyskanie baz danych (zakup, dane własne, dane zebrane podczas kampanii promocyjnych
itp.)
" Weryfikacja baz danych
" Opracowanie i przyjęcie założeń odnośnie:
oferty (produkt, forma i treść przekazu)
nośnika, mediów (poczta tradycyjna, elektroniczna, sms)
" Testowanie
" Realizacja kampanii
" Ocena kampanii
Forma listu tradycyjnego - podstawowe wskazówki
" Koperta:
duże znacznie (pierwsze wrażenie, wpływ na otwarcie i przeczytanie)
możliwość zamieszczenia hasła reklamowego
odmienność wyglądu (koloru, kształtu) wpływa na zainteresowanie odbiorcy
" Treść listu:
krótki jedna strona
dobry papier, kolorowy druk
wskazane elementy odręczne tj. podpis (minimum)
" Dołączenie koperty zwrotnej i innych udogodnień w zakresie komunikacji zwrotnej
Weryfikacja baz danych
Wady marketingu bezpośredniego
" Ingerencja w życie prywatne
" Oszustwa i manipulacje
Kodeksy etyczne (w szczególności listy robinsona)
Lista robinsona
Lista Robinsona prowadzona jest od 1996 roku przez Stowarzyszenie Marketingu
Bezpośredniego (SMB). Lista Robinsona została zarejestrowana przez Biuro Generalnego
Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
" System ochrony prywatności konsumentów.
" Zawiera nazwiska osób, które nie życzą sobie, by członkowie SMB przesyłali do nich nie
zamówione, adresowe materiały promocyjno-reklamowe.
" Przestrzeganie Regulaminu Listy Robinsona jest jednym z warunków członkostwa SMB.
" Aby zostać wpisanym na Listę Robinsona, trzeba dostarczyć do biura SMB pisemny
wyrazny wniosek o wpis zawierający imię nazwisko, adres wraz z kodem pocztowym oraz
własnoręczny podpis wnioskodawcy.
http://www.smb.pl/standardy.xml?id=12&pic=12
6
[ Pobierz całość w formacie PDF ]