[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Różnica pomiędzy apletem a rozszerzeniem............................................................530
Wykrywanie zainstalowanych wtyczek...................................................................531
W jaki sposób przeglądarki zarządzają rozszerzeniami .........................................532
Sprawdzanie rozszerzeń...................................................................................534
Sprawdzanie, czy przeglądarka obsługuje dany rodzaj plików .............................537
Praca z obiektami rozszerzeń .................................................................................539
Praca z apletami....................................................................................................540
Podstawy technologii Java ...............................................................................541
Wywołanie apletu Javy....................................................................................542
Komunikacja z apletami Javy...........................................................................542
Podsumowanie .....................................................................................................543
Warsztat ..............................................................................................................544
Pytania i odpowiedzi .......................................................................................544
SpIs treścI 11
Quiz...............................................................................................................545
Odpowiedzi do quizu.......................................................................................545
wiczenia ......................................................................................................545
Rozdział 19. Tworzenie własnych obiektów ........................................................ 547
Czym jest obiekt użytkownika?..............................................................................547
Aączenie różnych elementów danych w jeden obiekt..........................................548
Tworzenie metod i właściwości obiektu użytkownika.........................................549
Tworzenie obiektów za pomocą konstruktora..........................................................549
Wstawianie właściwości do obiektu..................................................................550
Tworzenie egzemplarza obiektu użytkownika..........................................................551
Dostęp do właściwości obiektu użytkownika .....................................................553
Zmiana wartości właściwości obiektu ...............................................................553
Tworzenie metod obiektu ......................................................................................555
Aączenie obiektów ................................................................................................558
Podsumowanie .....................................................................................................560
Warsztat ..............................................................................................................560
Pytania i odpowiedzi .......................................................................................560
Quiz...............................................................................................................561
Odpowiedzi do quizu.......................................................................................561
wiczenia ......................................................................................................562
Rozdział 20. JavaScript i handel elektroniczny.................................................... 563
Zawartość serwisu e-commerce wymagania........................................................563
Struktura sklepu internetowego ..............................................................................564
Katalog internetowy..............................................................................................566
Tworzenie własnej bazy danych.......................................................................566
Projektowanie katalogu....................................................................................568
Kod sklepu księgarni internetowej ....................................................................570
Tworzenie pliku books.js.................................................................................572
Wirtualny koszyk..................................................................................................574
Rozwiązywanie problemu liczb zmiennoprzecinkowych.....................................576
Usuwanie zamówień........................................................................................577
Zbieranie informacji o kliencie.........................................................................578
Kod strony wirtualnego koszyka.......................................................................580
Kwestie warte rozważenia................................................................................584
Podsumowanie .....................................................................................................584
Warsztat ..............................................................................................................584
Pytania i odpowiedzi .......................................................................................584
Quiz...............................................................................................................585
Odpowiedzi do quizu.......................................................................................585
wiczenia ......................................................................................................586
Rozdział 21. Technologia SVG............................................................................ 587
Przegląd technologii SVG......................................................................................587
Dlaczego SVG? ..............................................................................................588
Dlaczego SVG w połączeniu z JavaScript?........................................................589
Podstawowe narzędzia SVG.............................................................................589
Przykład kodu SVG ..............................................................................................591
Model obiektowy dokumentu SVG (SVG DOM).....................................................593
Przeglądarka modelu obiektowego dokumentu Batik..........................................593
Podstawy SVG DOM......................................................................................595
JavaScript w dokumentach SVG ............................................................................595
Element w dokumencie SVG...............................................................596
Określanie języka skryptowego ........................................................................596
Szkielet dokumentu SVG z kodem JavaScript....................................................597
12 JavaScrIpt dIa każdego
Wstawianie tytułu w rysunku SVG ...................................................................598
Tworzenie prostych kształtów przy pomocy kodu JavaScript ..............................600
Wstawianie tekstu za pomocą kodu JavaScript...................................................602
Tworzenie płynnych animacji przy pomocy kodu JavaScript...............................603
Implementacja zdarzeń....................................................................................605
[ Pobierz całość w formacie PDF ]